HRADY A ZÁMKY HISTORICKÁ MISTA CÍRKEVNÍ PAMÁTKY PAMÁTKY UNESCO HOME PAGE HOME PAGE 15 KRKONOŠE 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 10 VÝCHODNÍ ČECHY 09 ČESKÝ RÁJ 08 ČESKÝ SEVER 07 SEVEROZÁPADNÍ ČECHY 06 ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ 05 PLZEŇSKO 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY 01 PRAHA 02 OKOLÍ PRAHY PO RUSSKI POLSKI FRANCAIS DEUTSCH ENGLISH ČESKY KONGRESOVÁ TURISTIKA AKTIVNÍ DOVOLENÁ PŘÍRODA LÁZNĚ 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY
Úterý 20.11.2018
 

REGION ŠUMAVA
Vyhledávací centrum
Rejstřík regionu
Katalog KUDY Z NUDY
Databanka akcí
Dopravní přístupnost
Destinační management
Příroda a její ochrana
Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Památky a zajímavosti
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Kultura, zábava, sport
Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
Folklor a tradice
Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Turistika a volný čas
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Pohádkové regiony
Lázeňství
Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Kongresová turistika
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Ubytování a stravování
Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality

Fortress DOMAŠÍN

Domašín was, in 1548, obtained by Kryštof Skuhrovský of Skuhrov and on Popovice after whose deaths the property was divided between five sons. Domašín was inherited by Smil, who built a Renaissance fortress with two cylindrical bastions opposite the church in approximately 1580. He named the fortress Nový Domašín, New Domašín. The bankrupt estate was purchased in 1601 by Jan Ostrovec of Kralovice, the owner of Vlašim. This meant that the Domašín fortress ceased to be used as an aristocratic seat and was gradually becoming dilapidated. The interior of the fortress had deteriorated by 1665. Later a distillery was established on the ground floor and a flat for the administrator of the estate was built on the first floor. The building was given a new lease of life in 1798 when Vlašim aristocrats (Vilém Auersperg) started a wool manufacturing factory which was supposed to consume wool from three sheep farms belonging to the aristocracy. The manufacturer produced woollen sack-cloth and various stockings. Its main workshop was situated in the original fortress of Domašín. Here the wool was spun, dyed, and given final finishing touches; administrative offices were located here too. The products of the manufacture were usually sold in Bohemia but also exported via the port of Trieste. After 1822 the manufacture was closed down. The fortress was used for purposes of accommodation. During construction work on a new road in 1843 the corner bastion was demolished, and later the other was also removed. Nowadays, there is only the building of the fortress itself with remains of Renaissance graffito decoration hidden under the current plastering

LOKALIZACE


AKTUALIZACE: Václav Pošmurný (TO 03) 2, 20.11.2005 v 10:35 hodin
Copyright 1998-2018 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
ATUR ČR
Podmínky členství ATUR ČR
Aktuality
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR